Jag och Viktor E har kollat i vår skola om det är ok nu, och vi har fått beskedet att vi kommer att kunna få låna aulan i vår skola med projektor, mikrofon till högtalarsystem mm. för max 2 000 kr i utbyte mot att vi skriver på ett papper om att vi inte ska förstöra skolan. Så den verkar fullt möjligt att låna!
Vi skulle vara väldigt tacksamma för den hjälp vi kan få, en tävling i tre-dagarsformat kan vara intressant för att hinna med alla tävlingar, så det skulle ju vara om vi kan ha lokalen på fredag kväll också. Jag vet inte om det är vissa tidsramar på dagen vi måste hålla oss inom, kostnaden för lokalen är en vaktmästare som ska låsa upp/låsa skolan före och efter oss, och jag vet inte mellan vilka tider det är ok att tillkalla honom
Jag och Viktor E blev peppade att försöka fixa en tävling hemma när vi hade varit i Trondheim och tävlat. Deras tävling flöt på så bra och följde schemat precist, och vi tror till stor del att det var lokalen som möjliggjorde det, för de körde en hel del grenar. De höll tävlingen i en föreläsningssal och hade mikrofon så att de tydligt kunde läsa ut vilken gren som skulle starta och vilka som skulle lämna in sina kuber.
Nu blir det ett rätt långt inlägg, men jag skulle kanske kunna berätta lite om lokalen där och läget som vi har det just nu.
Lokalen är en föreläsningsaula på Blackebergs gymnasium med scen och har rader med sittplatser för totalt ca. 200 elever. Gott om fönster i salen så att vädra borde inte vara några större problem. Skolan ligger 200 meter iväg från Blackebergs torg där man kan finna grill, pizzeria samt en matbutik (Vi). Så själva läget där skulle jag säga är helt ok, men vi har inte lyckats hitta något sätt för tävlande att sova gratis. Att få sova i lokalen är väl något av en lyx i och för sig, och det enda gratis alternativet jag kan hitta på i nuläget är en scoutstuga ute på ekerö som jag kan hyra gratis med plats för kanske 20-30 att sova i beroende hur nära någon annan man vågar ligga

. Men den ligger minst 1 timme bort med buss, så det är ju knappast optimalt att använda den, men det går.
Så nu har ni fått höra lite om hur det går för oss!

vi är väldigt tacksamma för folk som vill hjälpa till, det kanske är saker man ska tänka på inför tävlingar som man först får reda på efter lite erfarenhet som vi helt missar att tänka på, vem vet.
/The Viktors