Logga in

Inloggade användare

Ingen
Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: Kubdagen 2010

Kubdagen 2010 4 år 2 veckor sedan #22105

Bara en tanke jag kom på, om jag och min bror ordnar kubdag även denna höst (vi har inte bestämt något ännu, skulle givetvis vara tacksam om ytterligare någon person är beredd att vara med och organisera om det blir av) så röstar jag i alla fall för att vi kör tre dagar. Jag vill nämligen ha med alla officiella grenar, gärna så många omgångar som möjligt, och en del nya och gamla inofficielle. Problemet med tredagars är att många är upptagna med skolor och jobb på en fredag. Fredagen skulle jag annars bland annat vilja utnyttja till att köra första omgången i många huvudgrenar, vilket är svårt om inte alla som vill vara med kan vara där på fredagen. Funderar därför på om det är möjligt att t.ex. köra grupp 1 och 2 (givetvis beroende på hur många som är där då) på fredagen och resterade grupper i samma grenar på lördag f.m.? Har hittills inte sett att man delat upp första omgången i en gren på flera dagar på någon tävling men finns det egentligen några hinder?

Som kåre med flera också nämner här så blev det lite rörigt med stora kuber som sidogrenar på SM. Det bör gå att lösa på ungefär samma sätt som vi gjorde med de övriga kuberna på SM. D.v.s. att de som var i grupp 1 måste blanda åt grupp 2 o.s.v.
Om det går att dela upp en gren på flera dagar som jag föreslår ovan kan ju även femman - sjuan köras i en grupp på fredagen på kubdagen och de som är klara kan då givetvis blanda på lördagen.
Cubus necesse est.
Senast redigerad: 4 år 2 veckor sedan av Tommy Gustavsson.
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Sv:Kubdagen 2010 4 år 2 veckor sedan #22107

Mycket intressant och mycket bra ideér tycker jag. 3 dagar skulle nog underlätta en hel del med för dom som håller i det hela och även för deltagarna.

Sv:Kubdagen 2010 4 år 2 veckor sedan #22108

Broder, du borde frågat... Viktor E och Viktor B håller på att kolla med möjligheter i deras skola för jag har sagt att jag inte orkar hålla på ett år till med det.

Dom skulle snacka med den ansvarige igår men jag vet inte hur det gått...

Men jodå, förra kubdagen hade jag en specialomgång i 3x3x3 på söndagsmorgonen för dom som bara kom den dan så det går bra.
Senast redigerad: 4 år 2 veckor sedan av Kenneth Gustavsson.

Sv:Kubdagen 2010 4 år 2 veckor sedan #22116

Mnja, sist vi pratade om det var det väll tveksamt men inte bestämt om du ville vara med och fixa. Min tanke var nog att vi ska vara fler som ordnar med saker och ting om det blir något mer här i Kungsängen. Vill inte du vara med men någon/några andra känner sig manade så är det möjligt att jag ställer upp iaf men då under förutsättning att jag har tid, vilket jag vet bättre om någon månad. Jag är mest intresserad av att veta om man kan lägga upp en tävling som jag föreslog. Hade t.om. varit praktiskt på SM då många var där redan på fredagen.
Men vi får vi se hur det går för Viktorna då. Under alla omständigheter kan de behöva hjälp om det går att ordna en tävling på deras skola.
Cubus necesse est.

Sv:Kubdagen 2010 4 år 2 veckor sedan #22121

• Mikael
  • Mikael Profilbild
  • Senior Boarder
Vart brukar kubdagen hålla till någonstans rent geografiskt?

Sv:Kubdagen 2010 4 år 2 veckor sedan #22123

Stockholmstrakten, fixar det sig för viktorsarna blir det Blackebergs gymnasium.

Sv:Kubdagen 2010 4 år 2 veckor sedan #22124

Jag och Viktor E har kollat i vår skola om det är ok nu, och vi har fått beskedet att vi kommer att kunna få låna aulan i vår skola med projektor, mikrofon till högtalarsystem mm. för max 2 000 kr i utbyte mot att vi skriver på ett papper om att vi inte ska förstöra skolan. Så den verkar fullt möjligt att låna!

Vi skulle vara väldigt tacksamma för den hjälp vi kan få, en tävling i tre-dagarsformat kan vara intressant för att hinna med alla tävlingar, så det skulle ju vara om vi kan ha lokalen på fredag kväll också. Jag vet inte om det är vissa tidsramar på dagen vi måste hålla oss inom, kostnaden för lokalen är en vaktmästare som ska låsa upp/låsa skolan före och efter oss, och jag vet inte mellan vilka tider det är ok att tillkalla honom :lol:

Jag och Viktor E blev peppade att försöka fixa en tävling hemma när vi hade varit i Trondheim och tävlat. Deras tävling flöt på så bra och följde schemat precist, och vi tror till stor del att det var lokalen som möjliggjorde det, för de körde en hel del grenar. De höll tävlingen i en föreläsningssal och hade mikrofon så att de tydligt kunde läsa ut vilken gren som skulle starta och vilka som skulle lämna in sina kuber.

Nu blir det ett rätt långt inlägg, men jag skulle kanske kunna berätta lite om lokalen där och läget som vi har det just nu.
Lokalen är en föreläsningsaula på Blackebergs gymnasium med scen och har rader med sittplatser för totalt ca. 200 elever. Gott om fönster i salen så att vädra borde inte vara några större problem. Skolan ligger 200 meter iväg från Blackebergs torg där man kan finna grill, pizzeria samt en matbutik (Vi). Så själva läget där skulle jag säga är helt ok, men vi har inte lyckats hitta något sätt för tävlande att sova gratis. Att få sova i lokalen är väl något av en lyx i och för sig, och det enda gratis alternativet jag kan hitta på i nuläget är en scoutstuga ute på ekerö som jag kan hyra gratis med plats för kanske 20-30 att sova i beroende hur nära någon annan man vågar ligga ;). Men den ligger minst 1 timme bort med buss, så det är ju knappast optimalt att använda den, men det går.

Så nu har ni fått höra lite om hur det går för oss! :) vi är väldigt tacksamma för folk som vill hjälpa till, det kanske är saker man ska tänka på inför tävlingar som man först får reda på efter lite erfarenhet som vi helt missar att tänka på, vem vet.

/The Viktors

Sv:Kubdagen 2010 4 år 2 veckor sedan #22126

låter ju ju jätte bra! men när ungefär? man måste ju avsätt den heljen :P

Sv:Kubdagen 2010 4 år 2 veckor sedan #22128

• Mikael
  • Mikael Profilbild
  • Senior Boarder
Finns det inte möjligheter att såva i någon korridor eller lektionssal? Vet att då vi hade liknande grejer på min förra skola så brukade den möjligheten öppnas upp... Dock så var det i ett mycket mindre samhälle så det var lixom lite alla känner alla där vilket jag gissar på inte är fallet i Stockholm... :p

Sv:Kubdagen 2010 4 år 2 veckor sedan #22129

Mikael skrev:
Finns det inte möjligheter att såva i någon korridor eller lektionssal? Vet att då vi hade liknande grejer på min förra skola så brukade den möjligheten öppnas upp... Dock så var det i ett mycket mindre samhälle så det var lixom lite alla känner alla där vilket jag gissar på inte är fallet i Stockholm... :p

Jag kollade med mannen som var ansvarig på skolan, egentligen bara för att kunna utesluta alternativet, och han sa att det tyvärr inte var möjligt.. Men som sagt så är ju att sova i lokalen lite av en lyx, även om det är en stor kostnadslättnad för flera som behövt betala endel för resan. De flesta kubare har ju inte en egen inkomst..
Helg har vi inte bestämt! Men vi tänker avse någon i slutet av november/början av december.
Senast redigerad: 4 år 2 veckor sedan av Nisse Björkholm.
Sidan laddades på: 1.639 sekunder

Anslagstavlan

Senaste meddelandet: 18 timmar, 7 minuter sen
  • Matte : Här är länken:www.korta.nu/speedcube
  • Matte : Hej! Jag vore tacksam om så många som möjligt kunde gå in och svara på två frågor i en marknadsundersökning:
  • Tommy Gustav : Hur gick det på SM, vem vann 3x3? Några svenska rekord? Eller något annat sensationellt som hände?
  • Lennart Aspe : Så synd Tommy. Men jag får i alla fall fajtas med Larsson, Bergsten och Kollbrink vilket kan bli tufft.
  • Tommy Gustav : ävlingen själv, en hantverkare som hjälper mig hade bara tid i morgon tyvärr (renoverar ett hus jag ärvt).
  • Tommy Gustav : Aha, kul att du kommer men som det ser ut måste jag ställa in t
  • Lennart Aspe : Jag tänkte dyka upp se om de gamla takterna sitter i och se om jag rår på dig Tommy i någon gren.
  • Mats Bergste : Han är anmäld Tommy! I fyra grenar.
  • Tommy Gustav : lägligt för honom att komma nu när det nästan är på hemmaplan. Någon som hört något av honom på senare år?
  • Tommy Gustav : Ingen Lennart A till SM? Vore ju l

Endast registrerade användare kan skriva inlägg