Logga in

Inloggade användare

Ingen
Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: Kubdagarna 2009

Kubdagarna 2009 5 år 2 månader sedan #19176

Nu är planerna igång för kubdagen igen... eh, kubdagarna!

Det blir två dagar i år för man hinner inte allt kul på bara en dag... eller, det gör man, det bevisade vi förra året! Men lite onödigt stökigt var det så vi kör två dagar i år.

En liten sida har börjat komma till så smått:

http://sites.google.com/site/kubdagen/

Mer info kommer med tiden.
Senast redigerad: 5 år 2 månader sedan av Kenneth Gustavsson.
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Sv:Kubdagarna 2009 5 år 2 månader sedan #19177

Mats Luthman skrev:
Kenneth Gustavsson skrev:
Inför kubdagen (kommer att ändras till plural; Kubdagarna) är just nu mitt närmaste mål att försöka hitta en lokal som det går att disponera obegränsat en hel helg, en där det finns plats för minst 70 pers och det är såklart inte helt lätt till rimlig kostnad.
Vilken/vilka helger är tänkbara? Jag vet en skolmatsal som kanske kan gå att använda.

Första/andra helgen i december brukar det vara, i år har vi 5-6 och 12-13 att välja på men eftersom det är Lucia den 13 så lär den gå bort direkt...

5-6 december alltså.

Var finns matsalen? Vilken kostnad handlar det om? Vilka tider kan den disponeras?

Sv:Kubdagarna 2009 5 år 2 månader sedan #19184

• Gunnar Krig
  • Gunnar Krig Profilbild
  • Administrator
  • OH-mästaren
Jag tror att vi utan problem kan ta någon hundralapp per deltagare, vilket gör att det finns lite mer pengar till lokalen.
3x3: 8.58 / 11.80
3x3OH: 12.76 / 18.41
4x4: 36.77 / 50.28
5x5: 1:25.52 / 1:44.18

Sv:Kubdagarna 2009 5 år 2 månader sedan #19195

Gunnar Krig skrev:
Jag tror att vi utan problem kan ta någon hundralapp per deltagare, vilket gör att det finns lite mer pengar till lokalen.

det tror ja verkligen. 30 kronor är ju egentligen ingenting. sen när det ingick t-shirt med så är det ju väldigt billigt. eftersom alla vet vad pengarna går till med så tror jag inte det är problem med lite mer pengar.

en rätt stor lokal som man kan vara i längre tror jag skulle vara fint. är det även typ en stor gympasal eller något skulle det ju funka att ta några hundra för att få plats att sova på med om det finns möjlighet.

Sv:Kubdagarna 2009 5 år 2 månader sedan #19196

Jag är såklart intresserad av så billigt det går men om vi måste lägga på lite mer än vi är vana med så är det inget större problem, med 70 startande så blir det 3500 kr om man tar 50:- det bör räcka, tar man 200:- lär det räcka till att hyra Grand hotel eller nått (200*70 är fjorton tusen kronor!!)

OK, det kanske inte kommer 70 pers, men 50 bör vi räkna med...

Sv:Kubdagarna 2009 5 år 2 månader sedan #19198

• jlkasdjf
  • jlkasdjf Profilbild
  • Expert Boarder
Den där google-sidan kommer jag inte in på, säger otillräckliga rättigheter.
Sen tycker jag att man kan ta 70 startavgift, 60/natt inklusive frukost, 60 per måltid. Säg att det kommer 50 pers. 70*50=3500. Säg att 25 personer sover över, och äter middag på arenan(120/pers). 25*120=3000. Säg att 40 personer äter lunchen som serveras. 40*70=2800.
3500+3000+2800=9300 kr om jag inte räknar helt fel. Kan ju höja priset med kanske 20-30 kr/"sak" så får man ett par tusen till...

Sv:Kubdagarna 2009 5 år 2 månader sedan #19201

Kenneth Gustavsson skrev:
Var finns matsalen? Vilken kostnad handlar det om? Vilka tider kan den disponeras?
Det skulle vara Granbackaskolan i Solna men Solna Schacksällskap lär spela minst en hemmamatch i allsvenskan där just helgen den 5-6 december så det fungerar nog inte.

Sv:Kubdagarna 2009 5 år 2 månader sedan #19204

aha, kört alltså, nåja, min plan är annars en annan granskola, nämligen Granhammarskolan i Kungsängen som har bra lokaler, gympasal, matsal och aula.

Jag för min del föredrar matsal för där finns många bord och stolar som dessutom är lätta att flytta dit där man vill ha dom.

Aula är fräsigt på sätt och vis men nackdelen är att det krångligt att röra sig i en lokal med fasta bänkrader och lutande golv.

Sv:Kubdagarna 2009 5 år 2 månader sedan #19205

Felix Fröberg skrev:
Den där google-sidan kommer jag inte in på, säger otillräckliga rättigheter.
Sen tycker jag att man kan ta 70 startavgift, 60/natt inklusive frukost, 60 per måltid. Säg att det kommer 50 pers. 70*50=3500. Säg att 25 personer sover över, och äter middag på arenan(120/pers). 25*120=3000. Säg att 40 personer äter lunchen som serveras. 40*70=2800.
3500+3000+2800=9300 kr om jag inte räknar helt fel. Kan ju höja priset med kanske 20-30 kr/"sak" så får man ett par tusen till...

Aha, jag har inte gjort den publik ännu, skitsamma, det är bara en länk hit och en till WCA på den ännu, det har ni sett förut.

Sv:Kubdagarna 2009 5 år 2 månader sedan #19212

OM jag kommer till Kubdagarna tänkte jag sälja Cola Vannilla till alla kubare som vill ha : >
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

2x2 4.97 s
3x3 16.48 s
4x4 2 min.14s
Megaminx 6min.47s
Sidan laddades på: 0.725 sekunder

Anslagstavlan

Senaste meddelandet: 1 månad sen
  • Stefan Lidst : «link»
  • Tommy Gustav : En tjej som heter Huong Dang höres just nu på P3, enligt henne själv gör hon kuben på runt 12s!
  • Tommy Gustav : Hur gick det på SM, vem vann 3x3? Några svenska rekord? Eller något annat sensationellt som hände?
  • Lennart Aspe : Så synd Tommy. Men jag får i alla fall fajtas med Larsson, Bergsten och Kollbrink vilket kan bli tufft.
  • Tommy Gustav : ävlingen själv, en hantverkare som hjälper mig hade bara tid i morgon tyvärr (renoverar ett hus jag ärvt).
  • Tommy Gustav : Aha, kul att du kommer men som det ser ut måste jag ställa in t
  • Lennart Aspe : Jag tänkte dyka upp se om de gamla takterna sitter i och se om jag rår på dig Tommy i någon gren.
  • Mats Bergste : Han är anmäld Tommy! I fyra grenar.
  • Tommy Gustav : lägligt för honom att komma nu när det nästan är på hemmaplan. Någon som hört något av honom på senare år?
  • Tommy Gustav : Ingen Lennart A till SM? Vore ju l

Endast registrerade användare kan skriva inlägg